Πιστεύεις ότι έχω κάποιο ταλέντο;

What is your talentΠιστεύεις πως έχω κάποιο ταλέντο;” με ρώτησε μια φίλη μου πριν λίγες μέρες. “Άλλοι άνθρωποι παίζουν μουσική, άλλοι ζωγραφίζουν, άλλοι γράφουν. Εγώ τι κάνω;” ήταν η δεύτερη ερώτηση της.

Θα σου πω τι πιστεύω” της είπα, “αφού πρώτα μου πεις πως ακριβώς ορίζεις το ταλέντο”. “Ταλέντο έχεις όταν είσαι έμφυτα καλός σε κάτι. Είσαι καλός δηλαδή χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, χωρίς δουλειά” μου απάντησε. Αφού σκέφτηκα για δυο λεπτά της απάντησα πως για ‘μένα η λέξη “ταλέντο” εμπεριέχει κι άλλα στοιχεία. Της είπα πως προφανώς όταν μιλάμε για “ταλέντο” μιλάμε για μια φυσική κλίση ή ευκολία που έχουμε σ’ έναν ορισμένο τομέα. Για παράδειγμα κάποιος που έχει ωραία φωνή, πιθανότατα την έχει απ’ τη στιγμή που γεννήθηκε. Τι είναι αυτό όμως που κάνει μια φωνή ωραία και τι την κάνει καταπληκτική; Κι εκεί της είπα πως κάποιος αποκτά καταπληκτική φωνή μόνο με συστηματική δουλειά, κόπο κι αφοσίωση. “Για μένα το ταλέντο είναι 10% φυσικό χάρισμα και 90% αποτέλεσμα επιμονής να το αναδείξεις και να το καλυτερεύσεις” της εξήγησα.

Καλά όλα αυτά” μου είπε η φίλη μου. “Μα εγώ τι ταλέντα θεωρείς πως έχω;”. Της απαρίθμησα μερικούς τομείς στους οποίους θεωρώ πως τα πάει καλά και γρήγορα της ζήτησα να σκεφτεί σε ποιον τομέα εκείνη θεωρεί ότι τα καταφέρνει πιο εύκολα απ’ ότι σε άλλους. Εφόσον μπορούσε να δώσει απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, μπορούσε και να ξεκινήσει μια δραστηριότητα η οποία θα την βοηθούσε να εξελίξει το ταλέντο της και από καλή να γίνει καλύτερη. Η συζήτηση προχώρησε κι άλλο κι έπειτα μου έκανε μια ακόμη ενδιαφέρουσα ερώτηση: “Εσύ σε τι θεωρείς πως είσαι καλή;”. Χαμογέλασα και της ανέφερα 3 πράγματα που νομίζω ότι κάνω καλά. “Δεν ξέρω αν ακόμα είμαι πολύ καλή, αλλά είμαι απολύτως βέβαιη πως σε 10 χρόνια θα είμαι φοβερά καλύτερα σε αυτά που κάνω σε σχέση με το πως είμαι σήμερα που μιλάμε”. Η απάντηση μου της φάνηκε λογική και συμφώνησε μαζί μου.

Η κουβέντα μας έκλεισε με το γενικό συμπέρασμα πως όλοι μας γεννιόμαστε μ’ ένα ή περισσότερα ταλέντα σε κάποιους τομείς. Κάποιοι από εμάς είναι τυχεροί κι έχουν την ευκαιρία από νεαρή ηλικία να “καλλιεργήσουν” και να “δυναμώσουν” τις δεξιότητες τους κι άλλοι βασανίζονται πολύ και για διαφόρους λόγους μέχρι να βρουν την ευκαιρία και τον τρόπο να έλθουν σ’ επαφή με τα φυσικά τους χαρίσματα. Προφανώς, ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσουμε να ενισχύουμε την κλίση με την οποία γεννηθήκαμε. Ακόμη κι αν δεν το κάναμε σε νεότερη ηλικία, χαρίζοντας στον εαυτό μας πολλή ευτυχία και ολοκλήρωση, δεν πρέπει να εμποδίσουμε τους εαυτούς μας απ’ το να το κάνουμε έστω και σε μεγαλύτερη ηλικία καθώς ποτέ δεν είναι αργά για να νιώσουμε πραγματικά χαρούμενοι!

Έτσι κι εσείς που πολλές φορές αναρωτηθήκατε αν έχετε κάποιο ταλέντο ή νιώσατε πως ποτέ δεν ασχοληθήκατε με κάτι που αγαπούσατε πολύ, μπορείτε σήμερα, τώρα, αυτή τη στιγμή να κάνετε δυο απλές κινήσεις: Σκεφτείτε τι σας έκανε από μικρούς πολύ χαρούμενους ή τι καταφέρνατε πάντα με σχετική ευκολία. Μόλις βρείτε την απάντηση σε αυτό, ψάξτε να βρείτε έναν απλό τρόπο για να ξεκινήσετε ν’ ασχολείστε με αυτό. Δε χρειάζεται να ξοδέψετε πολλά χρήματα, δε χρειάζεται να τρώτε όλο σας το χρόνο εκεί και δε χρειάζεται να ξεκινήσετε για ν’ αποδείξετε κάτι στους εαυτούς σας και στους άλλους. Αυτό που χρειάζεται είναι να το διασκεδάσετε πολύ αλλά και να μην ξεχάσετε πως η καλυτέρευση ενός ταλέντου δεν έρχεται φυσικά, αλλά μόνο πρακτικά και με δουλειά. Ο κόπος της βελτίωσης, δε σημαίνει πως δεν είστε καλοί σε αυτό, σημαίνει μόνο πως ο άνθρωπος πάντα μπορεί να γίνει καλύτερος σε κάτι όπως πάντα μπορεί να γίνει και πολύ χειρότερος σε κάτι. Κι αν δεν το πιστεύετε ρωτήστε έναν από αυτούς τους ανθρώπους που θεωρείται μεγαλοφυΐα να σας πει πόση κούραση ένιωσε και πόση υπομονή κι επιμονή χρειάστηκε για να φτάσει στο σημείο να τον αποκαλούν οι άλλοι “μεγαλοφυΐα”. Οι σπουδαίοι άνθρωποι δε γεννιούνται σπουδαίοι, γίνονται στην πορεία μόνο και εφόσον αφοσιωθούν με πάθος σε κάτι.

3 thoughts on “Πιστεύεις ότι έχω κάποιο ταλέντο;

  1. Συμφωνώ με αυτή τη θέση και πιστεύω ότι όλοι είμαστε καλοί σε κάτι. Αρκεί να το βρούμε και να ασχολούμαστε συστηματικά μαζί του!

    • Μακάρι όλοι να μπορέσουν να βρουν σε τι είναι καλοί, τι τους ευχαριστεί περισσότερο και να βρουν τον τρόπο και το χρόνο ν’ ασχοληθούν με αυτό.

Leave a Reply

